W przygotowanych materiałach przedstawimy działania podejmowane przez przewoźników, zapewniające podróżnym wysoką jakość świadczonych usług. Współczesna kolej to nowoczesny tabor, profesjonalny personel, wielokanałowy system sprzedaży biletów oraz zmodernizowana i nowoczesna infrastruktura. Przygotowaliśmy również szereg informacji dla pasażerów, które będą pomocne przy planowaniu wyjazdów służbowych lub wakacyjnych wypadów. Podróż pociągiem jest doskonałą alternatywą dla jazdy samochodem, jest tańsza, często szybsza, bezpieczniejsza, a przy tym ekologiczna. Analizie poddaliśmy trasy kolejowe w Polsce, w efekcie której powstała mapa atrakcji turystycznych na szlakach. Wskażemy stacje, na których warto wysiąść z pociągu i odwiedzić miejsca, które na długo pozostaną w naszej pamięci. Kampania będzie trwała do końca 2020 roku.
Informacje o uczestnikach projektu:
Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest samorządowym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym, który od sześciu lat realizuje usługi transportowe na obszarze województwa łódzkiego. Pociągi, poza aglomeracją łódzką, kursują między Łodzią a Sieradzem, Łowiczem, Kutnem, Skierniewicami, Tomaszowem Mazowieckim, Piotrkowem Trybunalskim, Radomskiem oraz między Skierniewicami a Łowiczem. W weekendy również na trasie Łódź – Warszawa. Spółka obecnie obsługuje 88 stacji i przystanków wykonując ponad 3 mln pociągokilometrów rocznie. Od 2014 roku z usług ŁKA skorzystało ponad 21,5 mln pasażerów, w tym ponad 6 mln w 2019 roku. Spółka dysponuje 34 nowoczesnymi pociągami: 14 pojazdami EZT Impuls II firmy Newag S.A. oraz 20 dwuczłonowymi EZT FLIRT3, firmy Stadler Polska, z których 10 zostanie rozbudowanych o trzeci dodatkowy człon. Pociągi ŁKA wyposażone są we wszystko, co powinien posiadać nowoczesny skład, m.in. klimatyzację, gniazdka elektryczne i USB, monitory, nowoczesny system informacji pasażerskiej, biletomaty, bezpłatne wifi oraz miejsca na rowery, wózki inwalidzkie i dziecięce. Bezpieczeństwo i komfort podróży zapewniają znajdujące się w pociągu defibrylatory, pętle indukcyjne, numerowane miejsca, stoliki podokienne w układzie foteli vis a vis oraz strefa dziecięca ze stołem z nadrukiem gry planszowej i kostką do gry. Spółka prowadzi wielokanałowy system dystrybucji biletów, który daje klientom elastyczność i swobodę wyboru najwygodniejszej formy zakupu.
Koleje Mazowieckie – KM są samorządowym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym, który od szesnastu lat realizuje usługi transportowe na obszarze województwa mazowieckiego. Spółka realizuje swoją misję: przewozimy bezpiecznie, solidnie i na czas, obsługując 295 stacji i przystanków oraz 1173 kilometry mazowieckich tras kolejowych. Pociągi KM wyjeżdżają także poza obszar Mazowsza do najbliższych stacji przesiadkowych, na przykład do: Skierniewic, Łowicza, Łukowa, a także Czeremchy. Park taborowy Spółki to obecnie 320 pojazdów, w tym pierwsze pojazdy FLIRT najnowszej generacji, które zostały odebrane od producenta w ostatnich dniach. Koleje Mazowieckie wprowadziły własną taryfę przewozową. Umożliwiło to elastyczne kształtowanie ofert przewozowych pod kątem potrzeb podróżnych. Spółka oferuje ulgi handlowe, ustawowe oraz oferty specjalne, jak np. darmowy przewóz psa i roweru, czy Bilet Wycieczkowy oraz Bilet Turysty. Pasażerowie KM korzystają z nowoczesnych kanałów zakupu biletów tj. sieci biletomatów, aplikacji mobilnych oraz internetu. Rozbudowana siatka obsługiwanych połączeń oraz atrakcyjna oferta handlowa sprawiają, że Spółka KM jest na drugim miejscu w Polsce pod względem liczby przewożonych pasażerów. W 2019 roku Koleje Mazowieckie przewiozły 62,1 mln pasażerów.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. jest jednym z najstarszych, niemal nieprzerwanie funkcjonujących wyodrębnionych systemów transportu kolejowego w Polsce. Linia kolejowa łącząca Warszawę z Grodziskiem została uruchomiona ponad 90 lat temu (11.12.1927 r.). WKD jako przewoźnik samorządowy (od 2007 r.) i zarządca infrastruktury jest podmiotem dbającym o historię i kultywującym bogate tradycje kolejowe. Spółka dysponuje nowoczesnymi i klimatyzowanymi pociągami o dużej przestrzenności wnętrz. Każdy pojazd przystosowany jest do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz do przewozu wózków i rowerów. Bezpieczeństwo i komfort podróży zapewniają: monitoring w pociągach, kamery szlakowe oraz system informacji pasażerskiej zintegrowany z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD. WKD z każdym rokiem umacnia swoją pozycję będącą niezwykle istotnym elementem systemu kolejowego transportu pasażerskiego w południowo-zachodniej części Mazowsza. Każdego dnia przewozimy blisko 30 tys. osób. Pociągi WKD niezmiennie zapewniają sprawny, punktualny, niezawodny, ekologiczny, a przede wszystkim bezpieczny dojazd do miejsca pracy, szkoły, kultury, rozrywki i wypoczynku dla mieszkańców sześciu podwarszawskich miast i gmin. Od wielu lat WKD doceniana jest za ekologiczność oraz bezpieczeństwo jakie oferuje swoim podróżnym oraz uczestnikom ruchu drogowego, czego efektem było nagrodzenie Spółki przez Prezesa Urząd Transportu Publicznego w roku 2018 statuetką „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”. W 2019 roku po raz pierwszy od momentu rozpoczęcia samorządowej działalności gospodarczej z naszych usług skorzystało 8,8 mln osób. Cieszymy się z zaufania jakim każdego dnia jesteśmy obdarzani przez pasażerów, ceniących sobie naszą punktualność i elastyczność podróży jaką oferujemy w naszych ofertach przewozowych.
Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. powstała 5 lutego 2004 roku. Natomiast pierwsze połączenie kolejowe – linia S1 – zostało uruchomione 3 października 2005 roku, na trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Falenica. Spółka jest samorządowym przewoźnikiem kolejowym i jednym z elementów Warszawskiego Transportu Publicznego. SKM świadczy usługi transportu pasażerskiego w ramach aglomeracji warszawskiej, na istniejących liniach, zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Wraz z Metrem Warszawskim i Tramwajami Warszawskimi tworzy szkielet stołecznej komunikacji szynowej, uzupełniony przez Warszawską Kolej Dojazdową oraz Koleje Mazowieckie. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego za 2019 rok, SKM przewiozła ponad 22 miliony pasażerów na czterech trasach, o łącznej długości ponad 160 km, obsługując 53 stacje i przystanki na terenie aglomeracji warszawskiej. Spółka jest piątym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku wynoszącym powyżej 6% i uruchamia obecnie 255 połączeń w dni powszednie oraz 199 w dni wolne od pracy. Obecnie tabor SKM liczy 28 elektrycznych zespołów trakcyjnych: 2 pojazdy 14WE „Halny”, 4 pojazdy 19WE, 13 pojazdów 27WE „Elf” i 9 pojazdów 35WE „Impuls”. Wszystkie są w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
i wyposażone w klimatyzację, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, kasowniki oraz automaty biletowe. Tabor wykonany jest z materiałów, które w 80 proc. podlegają recyklingowi. Większość jest także wyposażona w urządzenia umożliwiające rekuperację, czyli odzyskiwanie energii elektrycznej.
Arriva jest jedynym operatorem w Polsce, świadczącym usługi kolejowe i autobusowe na liniach miejskich, regionalnych i dalekobieżnych. W ramach działalności kolejowej Arriva obsługuje linie spalinowe w województwie kujawsko – pomorskim, co stanowi blisko 40% połączeń w tym regionie. Świadczenie usług rozpoczęła w roku 2007 jako pierwszy prywatny przewoźnik w Polsce, wprowadzając nową jakość i nowe standardy na rynku przewozów regionalnych. Arriva realizuje połączenia regionalne m.in. do Torunia, Grudziądza, Bydgoszczy, Tucholi, Brodnicy czy Borów Tucholskich. W ramach projektów komercyjnych Arriva uruchamia również międzyregionalne, kolejowe połączenia o charakterze sezonowym w Polsce północnej. Obecnie spółka obsługuje ponad 100 przystanków i stacji oraz wykonuje 2,5 miliona pociągokilometrów rocznie, zatrudniając przy tym 200 osób. Arriva dysponuje 37 komfortowymi pojazdami szynowymi. Fundamentem działania przewoźnika jest bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz jakość i efektywność świadczonych usług. Spółka przez szeroką sieć dystrybucji biletów oferuje podróżnym nie tylko konkurencyjne ceny biletów ale również wyjątkowe promocje.
Koleje Małopolskie są samorządowym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym, który od pięciu lat realizuje usługi transportowe na obszarze województwa małopolskiego. Przedsiębiorstwo obsługuje takie połączenia jak: Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny – Kraków Lotnisko, Kraków Główny – Tarnów, Kraków Główny – Nowy Sącz/Krynica Zdrój, Wakacyjnie Kraków Główny – Zakopane, a także połączenia spoza granic województwa, którymi są Kraków Główny – Sędziszów, Kraków Główny – Jasło, czy wakacyjnie Muszyna – Poprad-Tatry. Na 7 liniach tworzących siatkę połączeń o łącznej długości 505 km od początku istnienia Spółka przewiozła 26 721 555 mln pasażerów, a dziennie jest ich blisko 18 tysięcy. Aktualnie Koleje Małopolskie do przewozów pasażerskich wykorzystują 22 pojazdy, które zatrzymują się na 113 stacjach. Przy takich liczbach w samym 2019 roku zostało pokonane ponad 2 mln pociągokilometrów, przy dziennym uruchomieniu średnio 108 pociągów. Spółka szczyci się także nowoczesnym taborem, który w swoim wyposażeniu posiada klimatyzację, gniazdka elektryczne i USB, biletomaty MKA, bezpłatne wifi, monitory, platformę dla niepełnosprawnych, przewijaki oraz specjalnie wyznaczone miejsca na rowery czy na wózki, zarówno inwalidzkie, jak i dziecięce.
Koleje Wielkopolskie od 2011 roku świadczą osobowe, codzienne usługi przewozowe do szkół i miejsc pracy na terenie Wielkopolski i sąsiednich województw korzystając z pojazdów udostępnionych przez Samorząd Województwa. Obecnie realizujemy przejazdy korzystając z 42 pojazdów elektrycznych i 21 spalinowych. Misją Spółki jest bezpieczne, komfortowe i ekologiczne realizowanie przejazdów stanowiących atrakcyjną propozycję transportu publicznego. Od grudnia 2019 roku Spółka obsługuje 12 odcinków linii kolejowych o łącznej długości ponad 1000 km. W ciągu roku uruchamiamy ponad 80 tys. pociągów, a z naszych usług korzysta ok. 12 mln pasażerów rocznie. Realizując regionalne przejazdy pasażerskie z zaangażowaniem włączamy się również w promocję Wielkopolski, umożliwiając jej mieszkańcom uczestnictwo w dedykowanych imprezach. Nasza kadra to przede wszystkim młodzi pracownicy od początku szkoleni według najwyższych standardów obsługi klienta. Jesteśmy ponadto jednym z przewoźników, który samodzielnie serwisuje pojazdy. Optymalne warunki dla trwałości procesu przewozowego zapewniają obiekty serwisowania pojazdów w Punkcie Utrzymania Taboru w Zbąszynku, a już niedługo również w Wągrowcu.
Modernizacja i przebudowa stacji Otwock, realizowana przez zarządcę infrastruktury, spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, wkracza w kolejny etap. Z te...
Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej linii S3 – od 4 lipca do 30 sierpnia – będą dojeżdżały do Nieporętu i Radzymina także w weekendy.
W Polsce nadal obowiązuje stan epidemii koronawirusa. Już ponad 32 tysiące osób jest nim zarażonych, a krzywa zachorowań nie maleje. Ponieważ niekt...