EZT 35WE „Impuls”

Dane techniczne pojazdów typu 35WE „Impuls” eksploatowanych przez SKM (numery operacyjne 501-509)

Dane ogólne

  • Projekt: 2011, NEWAG S.A. Nowy Sącz,
  • Producent: NEWAG S.A. Nowy Sącz,
  • Układ: wózek silnikowy klasyczny + wózek toczny Jacobsa + wózek toczny Jacobsa + wózek silnikowy klasyczny + wózek silnikowy klasyczny + wózek toczny Jacobsa + wózek toczny Jacobsa + wózek silnikowy klasyczny,
  • Wagony połączone harmoniami firmy Hűbner – wewnętrzną i zewnętrzną.
  • Parametry podstawowe
  • Prędkość konstrukcyjna 160 km/h,
  • Prędkość eksploatacyjna 160 km/h,
  • Przyspieszenie przy obciążeniu maksymalnym do prędkości 40 km/h: 1,0 m/s2,
  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h bez obciążenia: 34 sekundy,
  • Przyspieszenie 0 – 160 km/h bez obciążenia: 79 sekund,
  • Opóźnienie hamowania: 1,0 m/s2,
  • Masa własna: 197 t,
  • Długość 113,6 m,
  • Maksymalny nacisk zestawu kołowego na tor 200 kN,
  • Sterownie wielokrotne w technologii cyfrowej firmy MEDCOM,
  • Pojazd spełnia wymagania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności dotyczącej dopuszczalnych poziomów emisji hałasu przez tabor kolejowy wszystkich rodzajów,
  • Pojazd spełnia wymagania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności dotyczącej bezpieczeństwa w tunelach.

Parametry napędu

  • Napięcie zasilania: 3000 V DC,
  • Odbieraki prądu: DSA 150.07 firmy Stemmann,
  • Typ silnika trakcyjnego: asynchroniczny 3-fazowy firmy TSA, TMF 50-29-4,
  • Układ osi: Bo’2’2’Bo’+Bo’2’2’Bo’,
  • Przekształtniki trakcyjne w technologii IGBT (1 falownik na 2 silniki) firmy MEDCOM,
  • Moc ciągła pojazdu: 3200 kW,
  • Max moc pobierana z sieci trakcyjnej 4000 kW,
  • Liczba silników trakcyjnych: 8.
  • Hamulce i pneumatyka
  • układ pneumatyczny i hamulcowy produkcji firmy Knorr-Bremse

Nadwozie

  • Przystosowane do obsługiwania przystanków z peronami o wysokości ponad poziomem główki szyny 760 – 960 mm, wysokość podłogi w drzwiach 800 – 850 mm ponad poziomem główki szyny. Dodatkowe stopnie służbowe dla wsiadania obsługi z poziomu gruntu oraz ewentualnej ewakuacji pasażerów,
  • Pojazd spełnia wymagania Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności w sprawie dostępności kolei przez osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych,
  • Wytrzymałość pudła zgodna z normą PN-EN 12663:2002, kategoria P-II zespoły wagonowe oraz spełnia scenariusze zderzeniowe wg PN-EN 15227:2008 kategoria C-I,
  • Wykładziny wnętrza z kształtek z tworzyw sztucznych,
  • Okna uchylne zabezpieczone zamkami przy działającej klimatyzacji,
  • Ilość drzwi: 24 (12 na stronę), zwiększona szerokość drzwi do 1400 mm,
  • Drzwi odskokowo przesuwne firmy ULTIMATE, otwierane przełącznikami sensorowymi z pamięcią naciśnięcia przycisku otwierania i zabezpieczone czujnikami i fotokomórką przed ściśnięciem pasażera,
  • Wejście do kabiny maszynisty przez przedział pasażerski i przedział szaf elektrycznych,
  • Ostoja spawana,
  • Szkielet z profili stalowych,
  • Poszycie spawane z blach stalowych,
  • Poszycie części czołowej z tworzywa sztucznego,
  • Szyby czołowe wielowarstwowe, klejone z ogrzewaniem nawiewnym i elementem grzejnym w masie szyby,
  • Szyby boczne hartowane i zespolone,
  • System poręczy i słupków do trzymania się dla pasażerów,
  • Półki bagażowe,
  • Kasety na reklamy,
  • Szafa niskiego napięcia oraz szafa wysokiego napięcia umieszczona za kabiną maszynisty oraz w części środkowej pojazdu,
  • Sprzęg automatyczny systemu Scharfenberga umieszczony na wysokości 1025mm + 15mm – 5mm zgodnie z normą PN-EN-15020 z roku 2011,
  • Miejsc siedzących: 288,
  • Miejsc stojących: 615 (5 os./m2).

Urządzenia pomocnicze

  • obwody niskiego napięcia 24 V DC,
  • obwody pomocnicze 3×400 V 50 Hz,
  • 2 przetwornice statyczne produkcji firmy MEDCOM,
  • Urządzenia klimatyzacyjne prod. Thermo King, zgodne z normą PN-EN 14750 z roku 2006, kategoria B pojazdów podmiejskich,
  • Elektroniczny rejestrator zdarzeń i parametrów pracy pojazdu produkcji ATM,
  • Licznik energii elektrycznej LE3000plus firmy Elester,
  • Monitoring CCTV z rejestracją firmy NEWAG,
  • System Pobierania Opłat za Przejazdy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie,
  • Trzy automaty biletowe na pojazd,
  • Wyświetlacze elektroniczne,
  • Monitory reklamowe,
  • Zapowiadanie automatyczne przystanków,
  • Instalacja łączności pasażer – maszynista,
  • System zliczania podróżnych,
  • Komputer sterujący, integrujący elektroniczne systemy pojazdu firmy Macro-System,
  • Podesty dla niepełnosprawnych,
  • Oświetlenie jarzeniowe i diodowe,
  • Reflektory halogenowe i czerwone – diodowe.

Podwozie

  • Wózki typu 27RSNd (napędowy klasyczny) i 72RSTd (toczny Jacobsa);
  • Usprężynowanie I stopnia: sprężyny stalowe,
  • Usprężynowanie II stopnia: sprężyny pneumatyczne (poduszki powietrzne),
  • Amortyzatory hydrauliczne,
  • Zestawy kołowe monoblokowe,
  • Średnica kół tocznych: 840 mm,
  • Średnica kół napędowych: 840 mm,
  • Minimalny promień toru: 100 m (na torach technicznych dla nieobciążonego pojazdu przy prędkości 10 km/h),
  • Instalacja hamulcowa:
  • Hamulec podstawowy pneumatyczny tarczowy na każdym kole zestawu kołowego,
  • Hamulec elektropneumatyczny,
  • Hamulec awaryjny pneumatyczny,
  • Hamulec elektrodynamiczny,
  • Hamulec postojowy sprężynowy,

Zastosowane materiały spełniają Polską Normę PN-K-02511 z roku 2000 „Tabor kolejowy. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe materiałów. Wymagania.”
Pojazd został przygotowany do montażu urządzeń Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ETCS.
Pojazd posiada świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego nr T/2012/0413, wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.

Średnie zużycie energii na kilometr 11,37 kWh/km,
Średnia energia rekuperowana na kilometr 4,19 kWh/km*,

Dane z przejazdu trasy Warszawa Zachodnia peron 8 – Legionowo Piaski – Warszawa Zachodnia peron 8 dla prędkości komunikacyjnej (uwzględniającej postoje na przystankach pośrednich) 36,8 km/h.
* – Energia rekuperowana zależy od innych pojazdów pobierających energię na danym obszarze zasilania.

Michał Pieńkowski, Piotr Zagozdon, październik 2012.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux